Saturday, March 2, 2024
Africa News

ROW AS KENYAN LOCAL TV’S BARRED FROM PRESIDENATIAL INAUGURATION

The team of Kenya’s President-elect has barred local media from covering the presidential inauguration, offering exclusive broadcast rights to Multichoice Kenya Ltd, an affiliate of South African pay-TV group.

Kenyan national broadcaster, KBC, has a minority shareholding at Multichoice Kenya Ltd.

Presidential Elect – Mr Ruto

Local broadcasters will receive the contractor’s live feed.

Details of the contract haven’t been made public, but previous presidential inaugurations have been covered jointly by local media at no cost to the government.

The announcement has been met by protests by local journalists and media organisations, with the leading Daily Nation newspaper accusing the president-elect of wasting “opportunities to rise to statesmanship”.

“The optics of giving a foreign broadcaster the sole responsibility to cover a state function are cringeworthy,” it wrote in Monday’s editorial.

Mr Ruto’s communications team has defended the decision, saying the contractor will “provide a channel for the rest of Africa”.

They have also accused local media of bias against Mr Ruto, pointing out to critical coverage of his campaigns and his Kenya Kwanza (Kenya First) coalition.

(Visited 6 times, 1 visits today)
admin
the authoradmin
News Breeze Malawi is an independent online news portal which reports news from Malawi, Africa and elsewhere. Our reports are not opinionated and strictly follow the rules and laws of reporting in professional journalism. Contact - newsbreezemalawi@gmail.com

Leave a Reply